Tuesday, July 15, 2014

Grădina din Siret

   Am ajuns în Siret noaptea, sub un cer brăzdat de fulgere. Ne-a întâmpinat o căsuță cochetă, primitoare.

  Odată cu primele raze de soare au început surprizele. În fața ușii m-a întâmpinat o mare de lavandă. Mi s-a oprit respirația de uimire privind această grădină. Îmi doream să inspir tot acel văzduh înmiresmat și să culeg roua de pe petalele florilor. Am mers pe aleea cu trandafiri până la sera pe ușa căreia m-am strecurat cu sfială. Am fost întâmpinată de un aer cald, parfumat cu aromă de mărar. Priveam cu nesaț ardeii doldora și roșiile liniștite. Am schimbat salutări cu madamme de Bruxelles.

  Fratele Antuzei, Doru Crețu și soția sa Natalia, sunt proprietarii acestei frumoase grădini. Mi-au explicat cu multă răbdare și pasiune cum au semănat semințele copacului Cercis și acestea au încolțit după doi ani. Acum au lăstari de diferite dimensiuni.

  Albul zăpezilor de aici din Bucovina persistă în petalele gingașe ale spânzului.

  Concertul matinal al păsărelelor care mă studiau cu mărgelușele ochilor se completa cu strălucirile multicolore ale fluturilor din regatul plantelor aromatice, roiniță, cimbru, busuioc, măghiran și cimbrișor.

  Minunații trandafiri m-au rugat să transmit salutări celor din grădina mea, spunându-mi că au aflat cât de mult îi prețuiesc!

  Poate mă repet dar legumele sunt o bunătate, am gustat din salata de fasole (boambe) cu varză kale și rucola, din prăjitura cu rubarbă și din înghețata de căpșuni.

  Livadă și albine – combinația perfectă pentru fructe dulci ca mierea.

  Domnul profesor ne-a condus în vizită prin oraș prezentându-ne cele mai vechi zone ale lui
.
























































































 Mirelun

3 comments:

  1. Totul este aranjat, totul este strălucitor!
    Oameni gospodari! Să le dea Dumnezeu sănătate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ospitalitatea gazdelor mi-a încântat sufletul.
      Știu câtă muncă este în spatele acestor imagini frumoase.
      Numai bine îți urez!

      Delete
  2. Superb totul,cred ca a fost o incantare pentru tine,asa cum este pentru mine cand le vad.
    Au ceva de munca,dar rezultatele sunt grozave.
    Felicitari!

    ReplyDelete