Thursday, January 9, 2014

Black Truffle/Japanese Black Trifele



Black Truffle - Dama de trefla



Carti la Joc, Dame de Trefla, Valeti de ghinda, Trefle norocoase.

Pungute cu seminte

Indragita, sucita si rasucita pentru ca ea este altfel: frunza de cartof, rosie neagra, cu forma de para, fruct numeros si rodit in toata vara. Este o rosie inalta, puternica, intinde brate lungi si dese, daca nu o copilesti se intinde repede si te acopera. Soseste devreme, in luna Iunie are fructul verde gata si incepe sa-l coaca in saculeti rosii cafenii dulci si zemosi. 


Soseste Vasile Dumitru cu punguta-n buzunar:


e-o punguță! cu doi bani?
nuu, e-un sac cu gologani!
după cum își poartă freza
este sigur japoneză!
așadar pe ea, flăcăi!
MÂNCAȚI, MĂI!


Mirelun

6 comments:

  1. Interesant soi.Cum se comporta la boli si daunatori, in special la mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, mi-a placut si mie. Am avut doua plante intr-un colt al casutei rosiilor. Le-am lasat trei tulpini la fiecare si le-am defoliat chiar de la inceput. Le-am pus sarma de cupru in tulpina, mai tarziu, dupa plantare, pentru ca rasadurile au fost mici, puse la incoltit tarziu. Vrea la soare, atunci coloreaza si umarul brun, gustos. Ati incercat maceratul de loboda? Eu pun o parcela mare si o las sa creasca inalta. Apoi o pun la macerat si stropesc rosiile, rodul verde - mic, cel din Iunie pe care-l vrei mai repede in castron. continutul ridicat in potasiu si alte saruri ajuta la coacerea fructelor.

      Delete
    2. Multumesc mult pentru sfaturi si informatii. Cand vine vorba de ceva natural incerc orice - la vara "taticul lobodei" sunt, mai ales ca am dus in Oltenia si am aclimatizat si loboda rosie de Bucovina, in afara celei albe pe care deja o aveam in gradina. Sa aveti o seara minunata.

      Delete
    3. :) loboda alba as vrea si eu...

      Delete