Monday, June 10, 2013

Bobul


Bobul de gradina l-am semanat la sfarsitul lunii Martie, pe o parcela a gradinii cu expunere sudica, parcela avand dimensiunea de 12 metri lungime si o latime de 2 metri. Locul este insorit dimineata si umbrit catre seara. 
Bobul a rasarit in doua saptamani de la plantare.  





Tot in aceasta parcela am semanat in partea stanga un zid de mazare, iar printre bobi, am pus in pamant, seminte de marar, mustar, lupin, Facelia, Condurul Doamnei, mangold, spanac si o linie fina de fasole pitica.Dupa ce acestea au rasarit si crescut, am sadit intre ele rasadurile de tomate. Am fixat mazarea cu o plasa de sustinere, care o protejeaza de pasari, si astfel am protejat si bobul de zburatoare. Ce am observat de la bun inceput: in aceasta parcela nu s-au dezvoltat buruienile ca in alte parti ale gradinii, nu au mai venit cartitele, si plantele au dezvoltare frumoasa. 
In timpul ploilor, am prins tulpinile de bob cu sfoara, si am sustinut cu cativa pari pe care i-am gasit la indemana. 
Bobul - Vicia Faba,  isi arunca o parte din flori , nu le pastreaza pe toate, astfel incat raman cateva pastai pe tulpina. 











Am musuroit planta si am sprijinit-o cu arac.
Tomatele plantate printre bobi, cresc frumos, ferite de daunatori si vizitate de multe albinute, atrase de polenul florilor de bob si Facelia.
Soiul de rosii cultivat aici, este unul tardiv, care fructifica la temperaturi scazute .


Pastaile de bob au un gust deosebit, le-am folosit in mancare, ciorbe sau Lasagna cu mazare si branza.
Frunzele de bob se folosesc in salate, sunt deosebit de gustoase.

Mihaela, asteptam retele tale si alte precizari, asa cum ne-ai obisnuit:)


 Bobul langa mazare






Rasadul  de bob

Alte detalii despre cultivarea bobului, istoric si calitati nutritive, gasiti pe site Plantforhealth


Mirelun

8 comments:

  1. Acum chiar ca m-ai dat gata,ai facut bobului un pictorial de iti lasa gura apa.
    Totul arata grozav,dar de data asta retete am sa iau de la tine si de la alti mancaciosi de bob,eu nu am gatit pana acum asa ceva,dar sper ca peste o luna sa ma mandresc si eu cu bobii mei. si sa experimentez tot felul de retete cu el.
    Succes in tot ceea ce faci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, sunt 2 lanuri de bob superbe, acum se coc pastaile lui uriase. L-am pregatit in mai mult variante , ti le transmit:)

      Delete
  2. Arata super, abea astept sa-l vad si eu pe al meu cu pastai:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bobul imi place mult si mie, in gradina si in farfurie:)

      Delete
  3. NU-mi vine sa cred ca sunt aceleasi pastaitute de acum 2 saptamani! Atunci erau cat un sfertulica de unghie, si acu...iote-te la ele! Câta mai baragladinele! Diminutivisoarele le-am folosit special, ca sa descriu micimea pastailor de atunci. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastaile cresc repede, dupa ce se formeaza, am cules deja o parte din ele. Multumesc pentru sfaturi si ganduri bune!

      Delete
  4. buna seara,
    cum nu am gasit un mail pe care sa va scriu si sa va intreb mi-am permis sa folosesc comentariile:) asa ca va intreb pe aceasta cale daca aveti posibilitatea sa-mi trimiteti cateva seminte de bob sau poate ma puteti indruma de unde pot cumpara aceste seminte. eu sunt din bucuresti:)
    multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata Alina,
      Varietatea de bob rosu am luat-o de la Anthesis. Iti las aici adresa http://www.anthesis.ro/index.php/Seminte-amatori/Legume-si-plante-aromatice/VICIA-faba-Broad-Red-Epicure-Bob.html
      Varietatea de Bob Alb am primit-o de la o doamna din Bistrita , daca doresti te rog lasa-mi o adresa de email si vorbim,
      Cu mult drag, Mirelun

      Delete