Tuesday, April 30, 2013

Gutuiul si evantaiul

Gutuii sunt in floare, cea mai frumoasa floare.
Este ultimul pom, care infloreste in gradina si pana primavara viitoare le vom duce dorul.




Caisele se grabesc si ele, odata cu caldura, mazarea are floare si i-am intins sforile, am semanat porumbul si fasolile, multe neamuri de fasole, oloaga, urcatoare, colorate, pestrite.




 A aparut si facelia, am banuit ca este ea, ingrasamant verde si melifera, gasiti informatii despre Lupin si Facelia, despre policulturi si cum sa combateti buruienile in Ghidul practic Pentru Permacultura, autor Sepp Holtzer, tradus in limba romana de catre TEI.

  

Am strigat si m-am bucurat,cand am vazut ca au aparut cartofii plantati in fan. Am ridicat putin paturica si am vazut o adevarata fabrica. Nu-i mai deranjez pana la final, promit. 



Acesta este rasad de Kiwano, am primit semintele de la nasu', care citeste postarile si comentariile din blog si a gasit de cuviinta sa-mi dea toate semintele fructelor exotice pe care le cumpara si le consuma.
L-am plantat si pe el si dovleceii, zucchinii, rasadurile de castraveti si alte pepenoase.


Spre seara, s-a intors Vecinul Crizantema, cu acest burete de frasin, l-a cautat prin padure, dar cum eu nu ma pricep la ciuperci, n-am stiut cum sa apreciez valoroasa captura. Mi-a spus simpatic ca ma invita la masa.





Bobul face flori de zor si Tamarix Tetranda a pregatit de sarbatoare, toata gradina, cu florile sale in miniatura si frumos mirositoare.





 O seara frumoasa si odihna placuta!
Mirelun


6 comments:

  1. Ce de minunatii!Tamarix am vrut si eu candva sa iau si nu stiu de ce , am tot amanat, iar acum cand vad la tine ce frumos e....
    Buretele e fotogenic, dar mie tot mi-ar fi frica sa mananc din el :).
    Paste fericit impreuna cu toti ce dragi!

    ReplyDelete
  2. E frumos Tamarixul si miroase ....
    Cu buretele gandesc si eu la fel ca tine:) Sarbatori fericite si multa sanatate!

    ReplyDelete
  3. Buretele de frasin, sau de fag, Pastrai,Pastrav de fag/frasin, e din neamul pleurotusului. Este excelent facut pane, ca pe shnitzel. Parol! Ai impresia ca mananci piept de pui, dar mai putin fad si mult mai savuros!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snitzel l-a pregatit si vecina Crizantema si mi-a dat sa gust. Excelent!

      Delete
  4. superbe detalii, ca de obicei, dar buretele m-a dat gata!
    culegeam de pe sălcii, în deltă, la fel de mari doar ceva mai galbeni, dar doar până în luna mai inclusiv, apoi nu mai erau buni de consum!
    carnea e ca de peşte alb, se poate găti oricum, pe grătar, fript, şniţele, în mâncare...
    e EXTRAORDINAR de bun!
    pus în saramură îl consumam tot timpul anului ca salată, fără alte prelucrări!
    salivez!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e gustos !
      Am sa merg cu Vecinu' sa-mi arate de unde l-a adus, cu ocazia aceasta am sa vad si eu padurea.

      Delete