Saturday, October 29, 2016

Kale, Radicchio, Kabocha și Blue Hubbard



        Stropi reci se așează peste grădină. Este frig și ceață. Câțiva pițigoi speriați zboară între ramurile nucilor. Mă uit către cer dar nu văd pericolul. Deschid ușa solarului și zăresc o pasăre, un sticlete micuț, captiv între pereții din folie. Găsește fereastra deschisă și zboară spre pădure. "Dacă pleacă păsările către nord, va fi frig la noi" îmi strigă tanti Paulina.


                    
*
                    La început de septembrie, am plantat în ghivece, butași de varză kale și de varză de iarnă. Din tulpina mamă am tăiat ramuri tinere, le-am sădit în ghivece și le-am așezat în spatele casei la loc răcoros. Am udat ghivecele săptămânal și după șase săptămâni varza este gata de transplantat în grădină. 


Planta mamă-varza kale

Varza de iarnă












https://www.youtube.com/watch?v=5I5CnZjrlhk



              Radicchio semănat direct în strat în luna iunie își schimbă culoarea și se înfoaie la început de toamnă, când scad temperaturile. Aromă de andivă și gust amărui.












Radicchio Rossa di Chioggia





Cicoarea creață

*

            Bijou și arpagicul          





Rucola

*
                   Blue Hubbard și Kabocha, două soiuri de dovleac pe care le-am cultivat anul acesta.                                            "Ce bunătăți!" îmi strigă Silvia și își pregătește tăvile. Turuie despre plăcintă și  supă și tempura(pfff!). 






Kabocha și Long John

*
Ardeii iuți au ajuns pe masă: Carolina Reaper, Serano Purple, Mulato Isleno, Aji Panca. 
Carolina Reaper



Serano Purple

Aji Panca


*

Tomatele la final de sezon. 

Provenzano

Pink Siberian Tiger


Mirela


-->

2 comments:

  1. Buna ziua soro, m-ai impresionat cu multimea de verdeturi si legume care inca rezista in gradina ta. Ai muncit pe branci anul acesta dar si gradina te-a rasplatit inzecit. Sa ai o dupa amiaza minunata si o noua saptamana plina de spor si realizari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc!! Prezentare finală: Silvia, dovleacul și plăcinta.

      Delete