Sunday, November 9, 2014

O salată de toamnă


  Culori vibrante, proaspete, gusturi diferite, ușor picante, au luat locul tomatelor pe masă. De la stânga la dreapta: mangold, rucola, sfeclă aurie, muștar roșu, spanac peren, fenicul și praz. O salată colorată și savuroasă la care am adăugat flori de condurași, physalis peruviana și morcovul violet - pinocchio de grădină.  
  


Sfecla aurie





Muștar roșu gigant



Spanac peren

  Am mutat la adăpost răsadurile de salate și de trufandale asiatice: baby-tatsoi, mizuna, muștar roșu și pak choy. O combinție de frunze, condimentate ușor, suculente și crocante. Un mix perfect pentru salata de primăvară din care nu va lipsi ceapa eșalotă. 


muștar roșu si mizuna





tatsoi



    Am protejat cu paie straturile: ceapa, salata roșie, usturoiul, varza kale, cicoarea de grădină, fetică.






fetică




   Pătrunjel cu tulpină înaltă și groasă, cu buchete de frunze adunate.  






Chevril

Pătrunjel persil

Oregano și năsturel

Măghiran

 Salvia și rozmarinul


Cimbrișor





Mirelun


-->

8 comments:

  1. Ce patrunjel imens! Zi-mi si mie secretul, ca nu reusesc sa cresc nici radacina nici frunzele.
    O saptamana minunata si fara griji!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pătrunjelul, leușteanul și maghiranul le-am semănat în luna Ianuarie și le-am scos afară în strat, în Aprilie cred. Crescuseră binișor. Le-am plantat în zone diferite din grădină.
      Mulțumesc asemenea Dana!

      Delete
  2. Buna dimineata soro. Ai o gradina plina de bunatati si...surprize, plus o gramada de verdeturi care fac cu ochiul, mai ales ca, dupa episodul cu spitalul, sunt putin vegetarian. Frumos, foarte frumos la tine in gradina. Tufele de salvie si rozmarin o incantare, zmeura un deliciu. Unde-i multa munca apar si roade pe masura.
    Felicitari si o saptamana linistita va doresc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce mi-a plăcut zmeura anul acesta! O bunătate a fost:)
      Gata, ne adunăm acasă! Multă, multă sănătate vă doresc!

      Delete
  3. Ca de fiecare data, MINUNAT. Oi fi obosit de atata lauda, da' n-am ce=ti face. Daca faci treaba cum se cade...asta primesti! Suporta consecintele!!! :D :D :D
    Ne destainui si noua din ce sunt facute noile cutii-brazda? Ce, crezi ca nu le-am vazut??!!
    Cat despre zmeura, Tani mi-a adus de la mosie o canuta plina cu ultima "recolta". Asa parfum...mmmmm....asa ca-mi imaginez, virtual, cum aromeste aista d-aici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sertarele - răsadnițe sunt cadou de la nașu :) Astfel mi-a mulțumit pentru roșii.
      Bună zmeura, anul viitor așteptăm și murele.
      La mulți ani Svet, tot ce îți dorești!

      Delete
  4. Cand gradinarul respecta Gradina, roadele sunt bogate si fara sfarsit. Ma inclin!

    ReplyDelete