Wednesday, August 28, 2013

Cartofii din paie

O ladita cu cartofi, lasati in intuneric si caldura au lenevit in vreme de iarna, pana ce au incoltit, ba chiar s-au cam impletosit, asa ca in primavara, m-am hotarat sa-i scot la treaba. 

Am facut un amestec de cenusa, delcamag, rumegus si paie, pe care l-am asezat pe langa gard in spatele gradinii, langa padure. Am asezat cate un cartof  in locasurile afanate si i-am acoperit bine cu un strat gros de paie. In doua saptamani ne-au anuntat ca le merge bine pentru ca lastarii au aparut prin stratul de paie, au crescut, au infrunzit si apoi au inflorit. Am ridicat putin paturica lor si m-am uitat curioasa sub stratul de paie: cartofii vechi se descompuneau si bilute noi cresteau de zor. De atunci nu i-am mai deranjat, doar am verificat sa vad daca au ceva vizitatori gandaci colorazi sau alti daunatori, dar acestia nu au existat. Tufele verzi au inflorit cu o floare frumoasa si apoi s-au culcat pe sol si au apus.
Ieri am scos o parte din cartofii astfel cultivati si o parte am lasat pentru luna Septembrie. 
Mai multe detalii despre aceasta metoda gasiti in articolul de pe Hobby Gradina . 
In penultima imagine este experimentul de balcon al Svetlanei: recolta de cartofi in sac.







  



   












Mirelun

4 comments:

  1. O metoda ingenioasa ce necesita mai putin efort decat la cultura clasica si vad ca da rezultate foarte bune - de incercat pentru anul viitor. O zi linistita sa aveti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteti cultiva cartofii oriunde in gradina, fara daunatori sau buruieni. Spor la treaba sa aveti!

      Delete
  2. Sa stii ca este o idee faina, la primavara am sa pun si eu in saculeti de la mancarea cateilor si ii asez pe langa gard.
    Ma uit ca au iesit ceva cartofi la fiecare cuib.
    Coltunasii tai sunt o nebunie,la mine nu au vrut anul asta sa iasa.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cartofii din sac erau gata prin luna MArtie, poti incepe pregatirea lor chiar mai devreme. Ma bucur ca ti-au placut coltunasii, i-am semanat in acelasi timp cu bobul, foarte devreme. Am numarat au fost patru soiuri rosu inchis, somon, galben, cataratori orange. Au avut apa din instalatia de udare. Frunzele sunt foarte bune in salata. Nu stiu daca vor rasari din nou la anu', din semintele de acum. O zi buna!

      Delete