Friday, December 28, 2012

Rasadul de fasole

        Am citit in primavera,  pe blogul lui Vasi - Gioni, articolele despre  fasolea crescuta din rasad  si avantajele acestei metode si am aplicat-o si eu. Boabele incoltesc rapid si cresc foarte repede. Mi-a fost putin teama cand le-am scos afara si le-am transplantat dar lucrurile au mers bine.




       Locul ales a fost langa gard, aproape de fantana, loc semiumbrit, soare doar dimineata. Vecinul a fost foarte surprins de aceste plantute, care au rasarit peste noapte, langa gardul lui si nu a ezitat sa ma intrebe ce plante sunt. I-am spus ca este fasole si a fost si mai mirat.

     Fasolea a crescut repede, unduindu-se si cerand sprijin. Am pus betele in piramida si ea s-a prins uluitor de repede cu carceii  pe bat si s-a urcat pana sus. A inflorit si a facut pastai  vreme indelungata, din Iunie pana in Septembrie. Am avut multe soiuri:  urcatoare si pitica, albastra si neagra, alba, lata si fideluta .





Multumesc Vasi , blogul tau este minunat !

Mirelun

4 comments:

  1. Mirela, multumesc pentru apreciere!
    Am facut si eu rost de cateva boabe de fasole cu pastaia mov( regina purpurie) si mai am o promisiune de cateva.
    Am facut o mare prostie si nu am verificat boabele pastrate din recolta proprie de ganganii si in 2 luni cat au stat la pastrat, mi le-au devorat pe toate. Nu imi pare rau decat de cele cu teaca verde si rotunda, dar si pentru acestea mi-a promis prietena mea din Suceava ca imi retrimite.
    Metoda cu rasadurile o voi repeta cu siguranta, dar o continui si pentru mazare si bob, dar bobul este mai timpuriu decat fasolea si trebuie pus mai devreme.
    Pupici!

    ReplyDelete
  2. Am avut 6 boabe de bob , le-am pus si au iesit 4 , au rodit frumos si a fost grozav de gustos , nu stiam ca exista aceasta planta. M-au incurajat Phlox si Armeria sa plantez bob in patul inaltat, ca sa plece cartitele :)
    Mi-au placut florile lui, superba planta .Daca vrei fasole, iti pot trimite .

    ReplyDelete
  3. Mireluna, pentru un incepator esti mai mult decat priceputa. De fapt rasplata din partea plantelor este rezultatul dorintei de a face lucrurile cu responsabilitate. Iubesti ceea ce faci - esti rasplatit din plin! ;)

    ReplyDelete
  4. nu ştiu cum e blogul lui Vasi dar ştiu că ultimele patru imagini sunt de poveste, culori, forme şi... sentiment!
    yice bine phlox, întotdeauna iubirea e răsplătită!

    ReplyDelete