Monday, March 9, 2015

Sfecla aurie și fetica


  Sfecla aurie am semănat-o anul trecut în vară, după ce am recoltat ceapa. Am semănat-o în stratul înălțat unde se descompune lemnul îngropat în adâncime. După patru ani, solul este afânat și plantele de frunze au o dezvoltare bună, fără alte îngrășăminte suplimentare.
  În toamnă globurile de un galben carmin au fost un deliciu în salate cu hrean și ardei iute. Gustul este plăcut, dulce, mirosul specific de sfeclă este mai puțin pregnant iar frunzele cu nervuri gălbui sunt delicioase, mai gustoase decât mangoldul.


Așa poza sfecla aurie astă toamnă.










  Salata (originală) de sfeclă cu piuré  de cartofi amestecat cu muuult usturoi, măsline și ardei a depășit așteptările, invadând gustul, mirosul și văzul, adunându-se în mici broboane de extaz de pe limbă până în sinusuri.


  Salata mea cu sfeclă aurie a fost la fel de gustoasă, având un plus dat de frunzele de sfeclă aurie, o adiere dulceagă și aromată.

   Anul acesta după topirea zăpezii, am descoperit cele două sfecle (pe care le-am lăsat în sol) cu frunze noi,  în rozete. Aștept tija florală.










Fetica, varietate rezistentă la ger, a fost semănată în toamnă.


 Acestea sunt imagini după topirea zăpezii de martie. 





  Au răsarit frunzele cepelor ornamentale, destul de târziu, în anii trecuți circumferința plantei ocupa un spațiu considerabil la vremea aceasta. 




Vă servesc cu un măcinic :)


Mirela


-->

9 comments:

  1. Multumim de mucenici.Am facut si eu,dar din cei fierti cu sos dulce, aromat cu rom si scortisoara si foarte multa nuca.
    O bunatate! Cat despre legumele tale,sunt minunate.Si mie imi place sa las legume peste iarna ingradina si sa ma bucur de frunzele crude iar mai tarziu de buchetele florale.Unde mai pui ca se si autoinsamanteaza!Iti doresc o zi minunata Cu drag, Geta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună dimineța Geta!
      Este firesc să lăsăm plantele să producă semințe, cumpărăm semințe o singură dată, după care le obținem din grădină. Mulțumesc pentru vizite și comentarii.
      Mirela

      Delete
  2. O sa ai o groaza de seminte de la sfecla. Si au am lasat una rosie de a facut floare si mi-a umplut gradina de plantute mici rosii, nu a mai fost nevoie sa seman altele.
    Sa ai o primavara frumoasa Mirela!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună Oana! Ce mai faci? :)
      Asta și îmi doresc să obțin semințe de la soiurile care îmi plac. o primăvară frumoasă și tie, cu drag Mirela

      Delete
  3. Buna soro, imi place verdele crud din gradina ta. Pana acum, ce sa zic, n-am vazut sfecla aurie dar dupa cum arata este o minunatie si-mi imaginez ca si gustul este bun (noi suntem consumatori de sfecla rosie, fie suc, fie salate cu hrean) asa ca astept sa vad tija si semintele, poate facem un schimb.
    In rest numai de bine, am primit ok-ul de la doctor sa merg la gradina dar, fara prea mult efort( nu sapat si nu stat in frig sau umezeala) asa ca astept sa treaca saptamana asta sa plecam la Valcea.
    Sa aveti o primavara minunata plina de soare si roade bogate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vești bune de la voi, mă bucur să le aud!

      Delete
  4. de unde pot procura seminte de fetica?
    o seara frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună seara!
      Eu le-am luat de la Hornbach, semințe Vilmorin.

      Delete
    2. multumesc mult!
      va urmaresc de ceva vreme si va admir.
      sunt incepatoare in ale gradinaritului si incerc sa ivat cate ceva citindu-va postarile:)
      o zi frumoasa!

      Delete