Tuesday, August 5, 2014

Livada cu roșii


  Livezile își leagănă prunele în vânt, adunând zahăr pentru magiunul din toamnă. Prunișoarele din grădina mea sunt gata, aranjate, lustruite, aromate, zâmbind spre aparatul foto pentru poza de grup. 

  
  Tenul fraged se ține cu apă de ploaie, culoarea din obraji e furată din soarele verii, gustul se gustă, nu se descrie.  Roșiile cu formă de ardei kapia sunt cărnoase, fragede, soi nedeterminat, productiv.
Tomate Kapia 

Roșia Debarao, o prunișoară grasă  –  minunasao.
Debarao

 Un țurțure roz, cu creștere nederminată, foarte dulce și productivă. 
Tomate Kapia roz

  După cum îi este culoarea așa îi este și gustul, arome amestecate, calde, suave, catifelate, producând inevitabilul plescăit de plăcere. 
Tomate Shokoladka  F1

  Dați-vă la o parte, venim noi, roșiile Daterino, nu vă gândiți că suntem mici pentru că suntem multe ca bomboanele, la fel de viu colorate și aromate, așadar vă așteptăm la o întâlnire .
Daterino


 Daterino

  Se pare că tot ce poartă numele de “german” e de dimensiune mare. Tomata asta este excepțională ca mărime și tot mai crește, încă nu și-a pomădat obrajii cu roșu, dar este cea mai mare prună din grădina mea. 




Howard German

  Toate soiurile de prunișoare sunt înalte, peste doi metri, necesită susținere.

  Tomata Brandy Wine Yellow atinge dimensiuni mari, este plată, cu frunze ca ale cartofului,  cu un miez galben oranj zemos, acrișor. Este  una dintre favorite.








Brandywine Yellow

  Prezint acum un grup de roșii cultivat afară sub plase de protecție. Plasa protejează împotriva grindinei, umbrește plantele și previne apariția bolilor, în situația când trecerea de la ploaie la soare este bruscă. 

Paul Robeson


Dixie Golden Giant


Dixie Golden Giant


Marglobe

Roșiile cerry in diverse combinații și arome


Black cerry

.

White cerry 

  
 Piersicile livezii: Tomata Peach Sutton și Piersica Roz
Peach Sutton

Piesica Roz

  Tomatele Sungold cresc precum lianele. Am tras cinci sfori de-a lungul peretelui printre care am împletit tulpinile de Sungold într-un adevărat portativ vegetal muzical. 
 Sungold portative

Tumbling-Tom sau grădina-bonsai, tomata la ghiveci.
Tumbling Tom

  Este o zi toridă. Vălătuci firbinți se încolăcesc prin aer. Un vânt încins învăluie grădina. Pomii, florile și legumele așteaptă răcoarea serii. 
  Bazinul din grădină captează toată atenția. Alexia chiuie de bucurie, gonind păsărelele din copaci. Mă intreabă dacă poate să mă stropească cu apă și deja o face, fără să mai aștepte răspunsul. E vară, e bine.



Mirelun

-->

8 comments:

  1. Bună dimineața, Mirela!
    Foarte frumoasă postarea! Nu am crezut că prunișoarele cresc așa mari, la plante mă refer, eu am crezut că sunt niște tufe!
    Fotografia cu roșiile Kapia acoperite cu broboane de apă este excepțională!
    Îmi place foarte mult și partea a doua, unde ai o adevărată comoară de forme și culori! Deja am planificat un rând din grădina de la anul pentru cerry negre! :)
    Domnișoara Alexia este deja vedetă aici, iar imaginea cu bolta cerului chiar este reprezentativă pentru Vara de afară! Apropo, sunt sigură că te-a contaminat și pe tine cu bucuria copilăriei!
    Aplaud portativul muzical, felicitări pentru idee și realizare!
    O zi minunată să ai, draga mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună dimineața Miruna,
      Portativul este inspirat de sârmele din grădina ta. Este la un "nivel" înalt pentru că și plantele sunt foarte înalte și sprijinitul pe araci nu era suficient. Așadar ideea ta a venit la fix. Pe Rozovov l-am urcat pe scară deoarece are fructe multe, mari și grele. În solar nu a fost nevoie de improvizații.
      Favorita mea dn postare este Dixie Golden: este dulce, lucru rar la o roșie mare, culoarea este deosebită galben roze, pulpa cărnoasă și cremoasă. O pot compara cu Old German. îți trimit semințe de cerry, multe le am de la Antuza.
      Ce mai fac colpilii trimiși de mine? :)
      Alexia face parte din universul meu.

      Delete
  2. Grasanele lunguiete din prima foto au iesit la fix,la fel ca fetele alea cu tricoul ud,sexoase rau,asa si ele,sexoase rau,dar preferata mea este cea cu forme voluptoase,chiar foarte voluptoase,tomata Brandy Wine Yellow ,cand am vazut-o mi-a lasat gura apa.
    Mai mult ca sigur am sa ma reprofilez pe tomate cherry si pe tomate galbene,sunt prea bune .
    Alexia ,a doua ta fetita "adoptata",este asa jucausa.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela eu prefer roșiile mari și dulci pe care le-am colecționat cu drag.
      Roșiile cerry sunt necesare în grădină.
      Îți doresc toate bune!

      Delete
  3. Atatea soiuri frumoase nu am vazut niciodata. Te face sa le vrei in propria gradina, sau chiar in balcon. Frumoasa recolta, felicitari si pofta buna! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bună dimineața Dana,
      Mulțumesc pentru vizită!
      Îmi place să am cât mai multe soiuri, să mă bucur de culoarea și gustul lor. Le simt ca pe niste flori. Bucuria este ușor umbrită de seara care sosește mai devreme, anunțând sfârșitul apropiat al verii. Abia aștept să înflorească și la mine Datura superbă, pe care am văzut-o la tine :)

      Delete
  4. Dupa munca-si rasplata. Stiu ca ai tras, dar, uite, zi tu daca nu a meritat??!!!
    Acum mi-am adus aminte ca rosiile cresc in ciorchini si nu una per planta! :D :D :D
    Minunat, Luna mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă ocup de ele de aproape șase luni. Mă surprinde cât sunt de longevive, nu mai vorbesc de înălțime și de frumusețea și de gustul roadelor.
      Mulțumesc pentru vizită.:)

      Delete