Thursday, December 27, 2012

Visinul si graurii


Visinul din curte a inflorit in luna Aprilie, floare langa floare,  inalt de 7 metri si  peste acoperisul caselor din jur,  este cel mai frumos pom de pe strada. Abia asteptam sa vad fructele . ..




Cand s-au copt visinele si am vazut cat sunt de mari, mi-am spus ca suntem foarte norocosi sa avem asa un pom in curte. Ma gandeam la dulceata, tarte si alte bunataturi.Pana intr-o dimineata de Mai, pe 19 Mai, cand am intrat in curte si am vazut o multime de fructe pe jos, fructe care abia se parguisera .
Iar in pom erau ei, graurii, multi si gri, furau visina cu codita cu tot si apoi  fugeau cu ea in mijlocul gradinii  si o hapaiau acolo.



Vecinul nostru ma striga de zor: " Hai vecina  faceti ceva, manaca graurii tot !"
Cam cu o saptamana inainte avusese el o tentativa , a vrut sa atarne o cioara intr-un copac pentru ca pradatorii sa nu se apropie de gainile sale. Eu l-am rugat sa nu faca asta , motivand ca o sa avem oaspeti si sigur se vor speria de aratare.

Ne-am pus pe treaba rosi de ura si indignare:  am facut niste prajini lungi si am incercat sa - i gonim, dar se strangeau mai ceva si parca ne si certau ca - i gonim . Baietii s-au urcat in copac si au atarnat  cd - uri si  hartii colorate, ziare, clopotelul de vant si multe altele . Nu am reusit nimic, decat sa ne infuriem si mai tare ..
Noi am plecat si ei au ramas in pom, ca la ei acasa, domestici.
Seara am scris pe Hobby Gradina si am cerut ajutor. Mi-a raspuns Sam :
"Servus Mireluna. Stropeste visinele cu alcool dublu rafinat si gata friptura de grauri . Celelalte metode le-am incercat fara izbanda. Singura buna este plasa ."





Am plecat indarjiti  sa cautam  plasa , am gasit, ne-am intors a doua zi, dar nu mai avea rost, abia daca am mai cules o farfurie de visine, atat a mai ramas.  Erau bune  si gustoase , acrisoare dar si dulci in celasi timp , zemoase, mari si parfumate. Anul acesta stiu ce avem de facut si am planuit totul in detaliu.
Mirelun

3 comments:

  1. Grea treaba sa te lupti cu graurii. Avem si noi un visin dar inca nu-i pe rod, anul trecut am adunat o farfurioara, prima recolta. Alcool rafinat ? Adica se ametesc graurii ?

    ReplyDelete
  2. Nu stiu Dani ...:)) Sa-l intreb pe Sam !

    ReplyDelete
  3. fabuloase imagini!
    vişinul murdar de... apus e un monument fotografic!
    mi se pare oarecum ciudată îndârjirea împotriva graurilor dar probabil aşa e orice început, posesivitatea domină!
    nu graurii sunt de vină ci omul care a permis înălţarea vişinului cât un plop! aşa înalt e greu şi de cules, e semn clar pentru păsări, "e pentru voi"! de aceea vă certau!
    fotografia vişinului copt e bună pentru un abecedar, arată relaţia reciprocă dintre voi!

    ReplyDelete